Friday, August 14, 2009

Pusing kiri pusing kanan

Kembali dari hari ke-3 pementasan Legasi bersama team Teater Kompilasi Vol II yang lain.

Jangan ditanya macam mana dengan itu, sebab Dira tak mau dengar apa - apa kecuali dari yang patut sahaja. Yang paling seronok, ada orang yang aku sayang dan masih sayang juga turut menyaksikan aku berentap berpulas memegang Cikgu Zaharah dalam diri.


Lega kerana perjalanan kehujung semakin hampir. Namun, dalam hati ada terpalit rasa kecewa. Bila ini semua hampir sampai ke hujung, Dira mula terasa rindu. Dira benci dengan rasa ini, tapi tersenyum bila ini yang datang. Ah, gelabah sudey!

Pusing kiri, pusing kanan,
Tengok saja, pandang saja,
Senyum saja, lega sudah...

* Korang, masih ada kesempatan untuk datang menyaksikan Teater Kompilasi Vol II ini, kami masih berkampung di DBP sehingga 16hb ini. Lebih maklumat, pi tengok http://rumahanakteater.blogspot.com/

3 comments:

ammar said...

ghendu gak dgn cikgu zaharah sekolah aku dolu2!ada ke patot suh aku lempang anak cikgu disiplin..180km/h bapak dia dtg lempang aku plak..cess..anyway..dira..g luck!:)

miss zee said...

kak dira!!!
suke tgk acting kak dira td...mate kak dira tajam..hehe..
lps ni hopefully ade wt teater lg..definitely i'll go!
=)

acap said...

sempoi lah