Friday, June 12, 2009

Satu lagi je...

Peluang untuk terus menikmati kehidupan yang bahagia dan indah???..
Manusia selalu mintak itu dan ini dalam hidupnya. Tapi tahukah kita sebagai umatNya apa lagi yang Dia mahukan datri kita bila peluang terbentang luas di hadapan hidup?.Kita rasa, alah, aku tak ganggu hidup orang, so orang jangan lah ganggu aku. Tapi apa benar kita tidak pernah mengganggu hidup orang lain?. Mana boleh beb. Sikit - sikit mesti terganggu punya lah. Secara langsung atau tidak, kita akan berinteraksi dengan hidupan manusia lain. Walau sebesar mana ruang vacum yang cuba kita cipta untuk memastikan kita tak ganggu orang lain, weh, ini dunia Dia yang punya lah.. dah tulis dalam Kitab dunia yang antara manusia akan berinteraksi sesama sendiri. Sedangkan kalau pokok dan angin pun boleh berkomunikasi, inikan kita sesama manusia yang ada seribu satu macam perasaan dalam hati dan seribu satu macam akal dalam otak.
Kita manusia memang tak pernah puas..
* Hari ini, Dira bawa Anggun ke kedai depan rumah sebelum mulakan kerja, dalam kereta, Anggun pandang Dira, Dira pandang di balik, kami senyum.. Dira bilang ' sayang'... dia jawab 'mummy..' .. ahhhh... ini peluang TERBAIK dalam hidup Dira.. Terima Kasih Penciptaku..

7 comments:

syafiqahjasmin said...
This comment has been removed by the author.
doloh m.n. said...

ni anggun nih..citer merah putih..

Irnie said...

hv just found ur blog, lovely dira..
suke sgt ur acting.. keep up the good work..

Bento Sensei said...

hmm..mcm pengalaman sndri je...mmg biasa kalo kite tk kaco org,blm tentu org tk kaco kite lg..so,ap pun,asalkn kite tau kite wat yang terbaik,mungkin sudah mencukupi=)bak cerita Luqman Hakim dgn anakknya,kalau kita sentiasa terpengaruh dgn kata-kata org lain,kita tkkan ke mana...

Anonymous said...

aku suke gile bace dira punya blog dowh..very relaxing, easy breazy flowing..sometimes, some of ur words n phrase kept repeating dlm kepale aku..buatkan aku smngt utk trus idop n truskan kerje..keep it up!
- Makhluk yg sgt menghargai kurniaan-Nya -

No Name said...

Hidup itu indah..

keindahan itu hilang jika kita tidak dapat hargainya..

s. said...

dira, mula-mula nak cakap sorry sebab i harrass you with my comment and question.

lagu anggun by bau tu sebenarnya is decicated untuk anggun your daughter yang sangat cute tu eh? wow, that is refreshing. ingatkan lagu cinta lelaki-perempuan.

and i love your relationship with your daughter and how you feel about her. sangat sweet. and moving. ;)

good luck in everything you do.