Monday, June 22, 2009

Banyak betul 'Kenapa' .. ish.

Dira terjaga,
Soalan pertama dalam otak..
kenapa kosong benar rasa hati ini?..

Dira bangun,
Soalan kedua dalam otak,
Kenapa kaki rasa terapung?

Dira buat kerja,
Soalan ketiga dalam otak,
Kenapa bengap sangat akal aku ini?

Dira makan,
Soalan keempat dalam otak,
Kenapa tak rasa apa pun lauk ini?

Dira jalan - jalan,
Soalan kelima dalam otak,
Kenapa aku tak rasa bahang kepanasan ini?

Dira berbual - bual,
Soalan keenam dalam otak,
Kenapa aku tak faham lawak ini?

Dira mandi,
Soalan ketujuh dalam otak,
Kenapa aku tak rasa bersih lagi?

Dira tidur,
Soalan kelapan dalam otak,
Kenapa aku rasa sesak nafas lagi?


Pepatah ada berkata,
Setiap yang hidup akan mati jugak,
Jadi perlukah aku matikan sahaja diri ini,
Agar aku tahu yang aku pernah hidup?

13 comments:

tremendous96 said...

wah...
ni msti nak dmam ni...
hehehe... ;D

RAIHANAH ROZAIMI :) said...

salam sis..why?? lyk got prob..take care ya!

Unknown said...

suicide and redemption- gnr-ish..may be searching for something that u doesnt know yet?tranquillity..err..ye kot..kehkeh..pepandai jek gua..papahal..baek punya hip hip hoorey lu org konvoi ha..

akuakmal said...

laaa...kenape tny kenape kakak...
hehhe..
ad mslh ea?
relax k kakak..

i got somthing for u...

Situasi: Seorang cikgu mengajar di sebuah sekolah rendah di pinggir Bandar.

Tempat: Kelas 3B

Waktu: Bahasa Melayu



Cikgu: baek lah murid2, arini cikgu nk kamu semua wat ayat menggunakan ‘ kah’. Ok?

Murid2: boleh cikgu.

Maka bermula lah sesi wat ayt.

Cikgu: cikgu nk kamu semua bacekan ayt kamu..si mulakan dengan Lina.

Lina: apakah nama kamu?

Cikgu: Boleh tahan, bagus2. ali?

Ali: kakak saya akan ber kahwin minggu depan.

Cikgu: aik? Mana ‘ Kah’ awk?

Ali: KAHwin cikgu.

Cikgu: emmm..ok lah.. ( tahan benggang)..kamu pulak mamat?

Mamat: minggu depan, nenek dan atuk akn ke Mekah.

Cikgu: ni lagi sorang, mane kah awk?

Mamat: meKAH cikgu, tu pun nk kene aja..

Cikgu da teramt la benggang. Dalam diam ade pelajar yg memerhatikan reaksi muke nye..

Cikgu: baek lah anak murid, cikgu da pening ni..kamu leh wt kerja kamu.

Tiba2, pelajar yg memerhatikan cikgu td bangun dan ckp : cikgu, sy thu msti ckgu pening ngn ayt dorg, sy ad ayat yg leh wt cikgu rase gembire… ayat saya: KAH!KAH!KAH!KAH!

Cikgu: Agrhhhhh



enjoy k..
takmo stress..=))

akuakmal@yahoo.com

zan xray said...

ish ish,,, nak Anggun nak dapat adik ke ni.hehe

rakimie said...

soalan terakhir
cukup ke bekalan kita untuk mati?

Aqilah Lalala said...

waduh..
manyak nya ,mengape.
tapi tu la hakikat manusia kot
byk sgt soklannyer
anyway,tengs sis for the comment dekat blog yang tentang sis tu.
ta sangke lak sis akan bace.
XD
btw,tc tau.kim salam cium kat anggun yg comel itu!
ahaks!
;)

Jäger said...

wah, pregnant la tu

Min said...

Semua org ada masalah..Sabar & ingat Allah S.W.T..
Ceriakan harimu...:)

ohvee said...

sis, rilex & chill. maybe u need some rest :D

R@bi@tuL @d@wi@h said...

Zikir itu penawar hati yg resah kak dira... try lah hayati makna kata2 dlm al-quran...sy yakin dan percaya kata2 kenapa tu x kan keluar lagi...malah yg keluar adalah ketenangan... cubalah kak...sy dah cuba....alhamdulillah...

dira abu zahar said...

Terima Kasih semua yang cuba memahami..

Nurul Nadiah said...

one more indeed expression =)