Thursday, May 25, 2017

Hero terus kekal sebagai hero. walau dah tua. ----- edisi 'kau mmgterror bang...'

Salam..

kecoh cerita pasal penggiat industri seni bergaduh depan PM.
haaaahhh!.

yes.. dah aku kabokan, artist/ pengkarya/ orang seni/ selebrity atau apa sahaja lah yang di panggilnya, memang tak boleh duduk reramai dalam satu dewan yang sama.

Bila semua kumpul, waimah untuk tujuan apa pun, mereka -mereka ini akan automatik akan keluarlah ego glamor- aku lah yang paling cantik/handsome- bagus- terror - famous kat sini.

INI PENYAKIT KAMI.
err.. atau sebahagian kecil/ BESAR di antara kami.  :-|

apa yang dah jadi, dah pun berlaku.
Damaged is still a damage.
what done is done.
past is past.
let by gone be by gone.

TAPI!~.

Andai harimau mati meninggalkan belang.
Manusia mati meninggalkan nama.
Mat over mati meninggalkan pelempang.
David Teo mati meninggalkan kita. .. eh?

hehehe..
macam ni lah ehhh..

akak rasa, benda yang jadi ni adalah di sebabkan:

1. Tak semua artist ni sekolah tinggi/ diajar adab yang baik/ dan yang paling kritikal adalah EGO itu.
2. Tak semua artits yang datang pada malam tu faham pun apa tujuan program itu di buat. apa lagi tanya apa makna TN50.
3. Ada yang datang sebab nak tunjuk muka depan PM/ Menteri yang dia adalah penyokong kuat industry ini maka bagi lah dia porject2 gomen nanti atau paling bodoh pun bagi lah "datuk' kat dia nanti.
4. Bangsa melayu yang terlalu defensive membabi buta. tak kisah lah kita ni kurang ajar atau tidak, asal bangsa lain jgn kurang ajar dgn melayu... konon.. haaihh.. dosa pahala tak kira ko melayu islam atau melayu kafir bang.. dosa tetap dosa.
5... errrrr.. kalau aku teruskan juga mahu kene penampoorrrr dgn mat over game over nanti. ( maaf bang, saya hormat abg sebagai pelakon lama tapi pemikiran masih di takuk lama tu saya tak boleh nak terima).

ok.. takpe. benda dah jadi kan.. biarkan .. mereka pun dah bermaaf-maafan. Takyah tunggu raya dah sekarang ni. bagus lah..

TAAAPPII..!!!
yang buat aku bengang tahap dewa ke 19 ni adalah, implikasi daripada kejadian tersebut adalah..........
buat penat aku fikirkan apa yang aku nak cakapkan kat PM bagi tujuan penambah- baikkan industri ni tapi penyudahnya, yang hero cap ayam pada malam itu adalah Mat Over dan David Teo...!! . satu je .. bodoh gila.

di paparan media semua cerita pasal mereka.
haihhhh...!!
kalau ada pun skit je pasal perjumpaan malam tu.
haaiihhhh...!
itu pun separuh dari usul tu semua pun, tanya pasal gaji bila nak naikkan.
haihhh..!
itu pun masih ada yang tanya benda yang sama atau benda yang merepek kerepek pisang.
haaiiihhhhhh..!



satu je lagi sekali.
BODO gila.

bengang.
bye
.

No comments: