Wednesday, September 19, 2012

UNTUK TIGA HARI

Terkejut aku bila di sapa oleh beberapa rakan bertanyakan mana hilangnya aku selama ini?
Eh, mana ada hilang, cuma tiada apa yang patut aku tonjolkan, aku buat kerja macam biasa lah..
Kalau tak perlu kelaur mana- mana, kenapa perlu berpeleseran di tempat itu dan ini?
Kalau tak mendapat jemputan langsung, kenapa perlu menepekkan muka di tempat itu dan ini?
Kalau tak ada mahukan kita, kenapa perlu mohon rayuan di tempat itu dan ini?

Ah! kalau mahu bicara tentang prinsip, mati aku ditembak rakyat. 

Baiklah, ambil dari sudut ini yah. Kalau dulu saya mengacarakan Melodi, jadi kamu akan lihat muka ini setiap hujung minggu, suka atau tidak kan?.. tapi sekarang ni, aku sudah letak jawatan kan?.. jadi tidak ada apa - apa yang sumbang tentang perkara itu. 

ok, sudah. cukup dengan itu. 

Sekarang, kamu dok tanya - tanya mana saya hilang dan pergi yah?.. haaaa.. ni ada satu hadiah untuk kamu semua. Filem yang menemukan saya degan pengarah filem hebat, pelakon - pelakon filem yang hebat dan seorang lelaki hebat dalam hidup saya sekarang.. ( EH?!!)...

Untuk Tiga Hari, sebuah filem dari hasil kerja pengarah hebat, Afdlin Shauki. Ini yang pertama bergenre drama dari beliau ( kalau tak silap, kalau silap, ampunkan saya...). Filem Untuk Tiga Hari akan berada di pawagam berhampiran anda bukan untuk tempoh 3 hari sahaja, tapi untuk tempoh selama yang kamu mahukan, bermula esok (20hb September 2012). 

Love story, tapi berani saya katakan konsep love story nya tidak cliche.. tentang orang yang dah kawen tapi tidak pasti dengan keputusan untuk berkahwin dan cuba untuk bermain - main dengan jodoh dan pertemuan. Cuba untuk mengatur semula setiap kata yang sudah tertulis dalam kitab hidup kita yang telah ditentukan oleh Nya. Cerita ini menepati pepatah 'Kita merancang, tapi Tuhan yang menentukan'.

ok, sudah.. kalau aku cerita lebih, nanti di katakan masuk bakul angkat sendiri. 

Pastikan kamu datang tengok di pawagam. DI PAWAGAM, bukan tunggu di kaca tv yeh..


Filem : Untuk Tiga Hari
Pengarah: Afdlin Shauki
Terbitan: Tarantela Pictures Sdn Bhd
Pelakon: Afdlin Shauki
                  Vanidah Imrah
                  Rashidee Ishak
                 Ayu Raudha
                 Zizan Nin
                 Ainul Aisyah
                 Dira Abu Zahar :)

Penampilan Istimewa: Ogy Dato' Ahmad Daud

Tarikh Tayangan: 20 september 2012




terima kaseh kepada yang menyokong.
jangan lupa saksikan di pawagam berhampiran kamu! 

No comments: