Tuesday, December 21, 2010

hujung tahun, hujung dunia?

ke hujung nyawa? ..

gedebak gedebik gedebuk, dah nak habis chapter cerita tahun 2010. Very special year. extremely special.

Macam biasa, rasa nak muntahkan balik apa yang dah ditelan sepanjang tahun, pastu check balik apa yang dah ditelan, periksa, kalau sedap lagi, telankan balik untuk disimpan dalam badan bawak sampai mati.

Tapi apakan daya, kita tiada kuasa sehebat itu. Apa yang dah ditelan perlu disimpan sampai mati, suka atau tidak.

Menulis, sambil bergolek memikir hal itu ini sana sini, teknologi mampu membunuh nyawa dengan perlahan..rupa-rupanya.. silent killer panggilnya.

Berbalik pada cerita telan, muntah dan simpan tadi. Begitulah yang berlaku pada aku setiap hujung tahun. Lagi 2 ke 3 minggu terakhir ni, lagi teruk rasa loya, mual, payau, pahit dan segala rasalah, berlegar - legar diruang anak tekak yang tak berapa nak anak sangat ni.

Dengan itu, aku harap semuanya akan baik - baik sahaja untuk tahun akan datang.

Kamu! dah siap azam?? (masalahnya, jadi ke azam tu?.. tapi ok lah dari takde, kan?)


8 comments:

Marya Hana . said...

mule2 azam tu ada kak dira, masok tengah2 tahon kuang kuang kuang.. :D

all the best, utk hari yg mendatang..

MooNelly said...

ikaylah jugak kan, dari takde..

Anonymous said...

just be the best..itu azam manusia yg terbaik..kita tak boleh jadi terlalu sempurna sbb kdg2 kesempurnaan tu akan gelapkan mata kita..kdg2 ketidaksempurnaan itu mematangkan kita..betul tak? -zahirah---

AzRy SyaFiQah said...

semoga tahun hadapan menjanjikan yang terbaik buat kak dira :D
anyway, i watch tiramisu!
yeah sure i love your act !
selamat tahun baru kak dira

sigmazetaz said...

ahahaha betul lah! ;)

sigmazetaz said...

ahahaha betul lah! ;)

ibu said...

Askum dira,

Semoga tahun mendatang membawa keberkatan dan meningkatan ketaqwaan.

Saya tidak berniat apa-apa, just sekadar berkongsi.

Anggun adalah anak anda berdua. Jika ada restriction untuk si bapa menziarahi maka ia berdosa dan salah dari sudut agama. Dapat saya rasakan memang Dira sangat sayangkan anggun, saya pun perempuan tetapi hak itu jangan dinafikan atau di beri dengan tidak adil.

Moga Allah beri jalan terbaik.

Wallahua'lam

angah said...

salam...u really cute..i suka tgk u...