Wednesday, January 6, 2010

Si Peluang tak tunggu Ruang

mahu tulis, tapi nak tulis apa yah?..
mahu tulis, mahu tulis, mahu tulis... tapi tiada pen dan kertasnya...!
hahahaha.. makin hari makin bangang.
buat lawak hidup makin tonggang - langgang.
Dira sedang menjalani proses meditasi untuk suapkan ubat dalam hati ini.
Sakit...!

Eh, jangan kelabut.. Dira masih ok, cuma perlu bermeditasi.. (ah, repetition lah pulok!)

Dengar ni.. eh baca ni...!

Ayah pernah bagitahu... peluang takkan datang, tapi kalau dia datang, dia takkan tunggu.
Peluang juga tak boleh dicari, sebab dia bukan satu objek yang kau boleh lihat.Habis, macam mana nak tahu kita dah dapat peluang itu ke tidak ayah?... Bila kau rasa dengan mata, nampak dengan lidah, dengar dengan akal, fikir pakai telinga... masa tu peluang tu tengah tunggu depan pintu rumah kau....
motif???.

Jangan balik rumah lambat sangat, sebab mungkin si peluang tu dah ada kat depan pintu rumah...FAHAM??

di Krabi, tempoh hari bersama Sehatihood
(nak amik gambar ni bagitahu ehhh,kalau tak ...)


*ye tahu.. Dira dah makin parah..! (hahaha..)

Selamat Malam..

8 comments:

Nini teDDylicious said...

uu..coti2 kah..??

besh aa ayat tuh.. fikir pakai telinga. sgt metafora!!

mizahanafi said...

hiiii!!peluang dpn rumah??..heeee:)))

syukrina othman said...

Ahahaha! Dira, lu memang caya dowh!! Ahahaha..nak masuk rumah lah ne, mungkin si peluang dah tunggu..wups~baruku ingat peluang tidak akan menunggu kita..peace dira!

ZaRrY said...

makin ari mkin kronik dh dak sorg nih. ko jd gilo la camno pun dira, aku tetap sokong ko. wakakakakaka

chimok said...

ayat yg agak puitis;)

chimok said...

ayat agak puitis

dazzling 948 said...

harap satu hari dapat jumpa dira...
kagumi bakat seni minda kritis jiwa puitis seorang anak muda seperti anda..
:)
chill...

-kawan kakak shira :)-

Nana said...

anggu tinggal eh?ehehe..beznye g oliday