Sunday, November 12, 2017

Soooh..... Sial...

Manusia.
Dunia.

Lawan satu sama lain. 
Padahal, 
Kita kawan sampai kiamat. 

Semakin menuju ke zaman lebih maju,
aku semakin takut. Seram. 

Kita berdegang - degang leher marahkan sana dan sini. 
Asal boleh di tunjal.
Asal boleh di tala. 
Asal boleh di salahkan. 
Kita salahkan sahaja segala bucu penjuru hidup depan kita. 
Tapi pernah kau soal bahawa bucu - bucu itu jugak kau yang ciptakan?.

Hampir setiap malam aku fikir.
Kenapa kau semakin berbogel?.
Kenapa kau semakin macam orang utan?.
Mungkin benar manusia wujud dari spesis orang utan?.
Kerana itu yang aku di hidangkan setiap hari. Setiap tempat.
Kau sanggup jual maruah demi sepasang kemewahan pada sepatumu..
Kau sanggup bogelkan jasadmu demi sehirup kopi mahal di depanmu..
Kau sanggup tinggalkan yang sepatutnya wajib demi menjana post - post cantik di alam maya..

Kenapa perlu jadi begini?
Tahukah kamu, ada sebahagian manusia di sana sini sepruh dunia yang cuba memikirkan.
Memikirkan bagaimana mahu di perkasakan kehidupan kamu wahai gadis - gadis sekalian?

Kau panggil lah aku kuno.
Kau gelarkan aku jumud. 
Kau fikirkan aku tertutup.

Kau terus fikir lah..
Sebab aku juga sedang berfikir tentang kemunduran kamu dari manusia berakal kepada seekor orang utan tak berhati perasaan. Apa lagi berakal. 

Dunia tanpa batasan.
Bukan kehidupan yang tak terbatas. 
Ada beza di situ. Tahu?.

Tak tahu?
aku faham. 
Sebab kau memang takkan faham.
Sebab kau malas nak baca. 
Sebab kau malas nak perhatikan. 
Sebab kau malas nak buat apa - apa. 
Selain kau tahu cantik demi hidup.

Soalan aku....
Cantik keeeeeeeee????

Soh Sial.
Boleh meninggal. 


No comments: