Friday, September 18, 2015

Pecah.



Macam - macam perihal berlaku lewat kini. 
Pelbagai jenis khabar dan berita di terima. 
Jadi seram. Jadi takut. Jadi cuak. 
Macam serba tak kena itu dan ini.

Dunia.
Alam.
Hidup. 

Berpaksi pada satu, kerana cinta. 
Tercipta pada satu, kerana cinta.
Berputar pada satu, kerana cinta.
Menjadi benar pada satu, kerana cinta.

Manusia.
Perangai.
Nafsu.

Menjadi satu kerana cinta. 
Menjadi debu kerana haloba.
Menjadi beku kerana benci.
Menjadi bodoh kerana nafsu.


Mana pergi hilangnya akal dan fikiran?
Mana pergi hilangnya rasa dan perasaan?
Andai semua bikin segala ikut aturan sendiri.
Andai semua bicara segala ikut undang sendiri.

Ntah...
Aku risau, aku pening. aku keliru. 

Mungkin ini semua tak bisa terjawab dengan hanya sekeping nota hati ini.
Namun aku hanya harap. 
Biar kau marah. 
Biar kau caci. 
Biar kau benci. 
Biar kau maki.
Sebab kau ada segala hak itu.
Tapi mohon aku. 

Teruskan cinta yang dah lama kita bina ini.
Berpegang pada janji sesama kita selama ini.

Agar kita tidak berpecah, roboh, dan longlai dan menjadi bangkai. 






Akuarium
1851pm
Cakap Dalam Hati. 


No comments: