Monday, July 11, 2011

hati dan mulut, dok satu tempat boleh??

WTF???????... itu kata sang hati ini.

Eh, takpe, itu pilihan hidup masing - masing, aku cuma bagi tahu apa yang hati aku ni rasa... itu kata yang terkeluar dari sang bibir ini.

Ah! menipu lagi!

Tapi nak buat macamana.. Kadang - kadang memang kita tak mampu nak cakap apa yang sang hati ini berkata.

Kau pernah cakap kau lagi suka manusia yang cakap terus terang dari hati. Tapi apesal kau blah dari meja ni????

Ah! menipu lagi!

Kau pernah cakap kau tak pernah nak menghakimi sesiapa pun dan kau tak pernah kisah apa orang nak cakap pasal kau, tapi apesal kau blah dari meja ini???

Ah! menipu lagi!

Kau pernah cakap yang kau memang takkan buat benda- benda yang macam tu sebab kau tahu nak bezakan mana baik dan mana buruk, tapi apesal kau blah dari meja ini???

Ah! menipu lagi!!

Sial punya hati, babi punya mulut!
Lain kali duduk satu tempat yang sama boleh tak???
Jadi akal aku takkan menipu lagi!!


aku adalah manusia yang paling palat seantero ini!
ps: rasa yang aku rasa tika menulis ini dengan sedikit perencah dlm hati ini.
ah! kenapa berterus terang sangat??!!! WTF??!.. ( kacau dah!)


12 comments:

Anonymous said...

http://yulienurafnie.blogspot.com/2011/07/fikirlah.html

[™محد زولفکر] Zulfakar said...

kacau...
kacau...
memang kacau...

ღ♥.:miZz.nANa:.♥ღ said...

chill lah sayang :)

Anonymous said...

Kesabaran itu penting,
Kemarahan itu harus disunting,
Ketabahan hati mesti seiring,
Hati tak mahu terlalu kering,
Tersalah tafsir ade yg melenting,
Kerana kini dirimu penting,
Menjadi idola rakyat terasing..

Jangan melatah pandangan sahabat,
Nanti hatimu susah nak ubat,
Niatku hanye mahu melihat,
Kecekalan Dira semakin hebat,
Hadapi hidup yg penuh muslihat,
Bukannye susah tapi tersirat,
Hanye hatimu yg mampu melihat...

~MrBakarLine~

Fazreen Misbae said...

la..kenapa ni kak dira??byk2 sbr ye...ape2 hal pun kne stay cool.. :)

Cik Ieda said...

sesekali jiwa kacau~ atau sudah berkali-kali? Peluklah ciumlah Cik Anggun, hilang kekacauan minda sebentar. :)

Kuri Kuri said...

nice one!

eh mencarut,
mulut berkata lagi.
Ah menipu lagi..
this is cool,
kata sang hati!

Keep it up :D

A y e s h a Ramlee said...

sukalah nota ni... :)

echa takashimaya said...

hati selalu buat A.mulut selalu kata B.akal selalu fikir C.badan selalu lakukan C.thats wat we called 'human nature' i guess.hmmm.

zma's zd said...

Cooooollllll.......:-D

zma's zd said...

Cooolllll.....:-D

zma's zd said...

Coolllllllll:-D